Zoeken
  • Astrid

5 tips voor selfcare in tijden van Corona

Bijgewerkt: apr 9

  1. Stel nieuwe doelen en maak deze visueel. Je kan het gevoel van verveling tegengaan door het stellen van doelen. Stel je doel(en) duidelijk voor aan jezelf door het maken van een vision board. Maak een collage of schrijf op wát jij wil en wáárom je dit zo graag wil. Op die manier word je steeds aan je doel herinnerd en zal de motivatie makkelijker levend blijven. Laat je creatieve geest ontwaken en maak er iets leuks en motiverend van!

  2. Bereid je voor op het post-Corona tijdperk Momenteel is je agenda (op je werk of studie na) waarschijnlijk zo goed als leeg en liggen de meeste van je sociale activiteiten plat. Toch komt er ooit een einde aan deze periode en zullen we ons ‘gewone’ leven terug mogen oppakken. Ik vermoed dat voor de meeste mensen de agenda dan opnieuw binnen de kortste keren gevuld is. Als eerste tip van vandaag zou ik willen zeggen: geniet nu van die rust! Als tweede tip zou ik je willen aanraden om je voor te bereiden op de drukkere periodes die er weer aan gaan komen. Je kan nu bijvoorbeeld enkele maaltijden klaarmaken en invriezen, zodat je die kunt sparen voor wanneer de drukte terugkomt. Of je kan alle achterstallige was en strijk inhalen zodat je terug met een propere lei kan starten. Dat zijn toch alweer enkele zorgen minder!

  3. Las een piekerkwartiertje in. Ben jij iemand die maar blijft piekeren? Heb jij alle worstcasescenario’s standaard klaar in je hoofd? Verzamel alle topics waarover je wil piekeren voor in je piekerkwartiertje. Je kiest zelf wanneer je het piekerkwartier wil laten doorgaan en tijdens dit kwartier denk je na over alles wat je bezighoudt. Na het piekerkwartier is het de bedoeling dat je hoofd wat vrijer is en dat je stopt met piekeren voor die dag. Onthoud hierbij: je kan je suf piekeren maar sommige dingen heb je nu eenmaal niet onder je controle en laat je dus gewoon beter los!

  4. Doe een dansje. Zet een leuk muziekje op en laat je eens helemaal gaan. Je blijft in beweging en kan alles even loslaten.

  5. Verleg je aandacht naar het positieve. De situatie waarin we ons nu bevinden met het coronavirus is uitzonderlijk en soms wat beangstigend. Toch kan je in elke situatie iets positiefs vinden. Misschien heb je nu meer tijd voor jezelf? Misschien kan je een ander talent van jezelf ontdekken nu je veel thuis bent? Misschien zijn er mensen uit onverwachte hoek die voor je zorgen? Als je het niet gewoon bent om positief te denken, zal het misschien wat energie vergen maar goed nieuws: je kan jezelf hierin trainen! Op termijn zal dit steeds minder energie kosten en zal je zelfs meer positieve dingen naar je toetrekken. Het is natuurlijk ook niet verkeerd om je af en toe eens minder te voelen dus dat mag je zeker ook toelaten. Maar over het algemeen zal je zien dat negatieve gedachten je eerder zullen belemmeren en positieve gedachten je eerder zullen stimuleren om tot actie over te gaan. Opdracht voor vandaag: buig minstens 3 negatieve gedachten om in positieve gedachten. Yes you can!


Wil je meer tips? Ga naar instagram.com/houseofmindstyle en klik op het hoogtepunt Selfcare tips voor nog 18 extra tips!

42 keer bekeken

©2020 door House of mindstyle. Foto's: By Nouchka